Alla inlägg under juni 2012

Av Maria Ek - 30 juni 2012 08:47

Idag blir det en städdag.. Det behövs värkligen och det är juh perfekt väder till det :D Super!

Nu hör jag att Ante börjar röra sig i sovrummet.. Få se om han vaknar eller om han bara vände på sig, man vet juh aldrig ;)

Av Maria Ek - 30 juni 2012 07:56

Fy sjutton vad tungt de var att kliva upp på morgonen.. Albin har vaknat 4 gånger inatt de är jätte grått och regnar ute.. Känns ungefär som att klockan är kring 5 på morgonen och defenitivt inte vid 8.. Aja bara bita i de sura äpplet eller hur de nu hette... I morgon får jag sovmorgon iaf, Ante surrade igårkväll om att jag skulle få sovmorgon idag men efter att jag har legat och hört albin klaga ca 20 min så klev jag upp.. Puttade lite då o då i Ante men det var ingen ide.. Så i morgon blir det min tur så skönt...   

Av Maria Ek - 29 juni 2012 21:32

Grattis älsklingen på 5 månaders dagen :D

Dagen har vi spenderat på Ikea :) Han har fått se massa nya saker idag och flörtat med en tjej.. (i hans ålder ungefär) När hon åkte förbi han i sin bärsele så sa han öööööhhhh åååååhhhh åt henne... :P så kul :)


 

Av Maria Ek - 26 juni 2012 22:03

Nu har Albin somnat för kvällen. Han har fått feber 38,8 iställe för 37,2 så inte allt för hög men han bara grät och gnällde. När jag skulle byta blöja på han började han gråta för att jag lyfte han i fossingarna för att få in blöjan under rumpan (tänkte inte så långt som att han skulle ha ont stackaren). 

Så han fick en panodil zup i hopp om att han inte skulle ha så ont och kunna äta och sova.


Nu ligger han och sover väldigt gott, hoppas bara han sover länge och sover bort febern så han är glad i morgon.. Inte kul när han ska vara sjuk juh.. (eller sjuk sjuk, men dålig av vaccinet)

Men han är alltid så gosig när han har feber. Så det kanske blir en mys dag framför tvn i morgon.

Av Maria Ek - 26 juni 2012 20:23

Dagen började med att jag åkte till BVC och gav Albin vaccin. Sen fick jag vänta på ett samtal från Ante. Ringde 9 ggr och fick vänta totalt en halvtimmepå att få veta om jag skulle till stan och hämta en kabel eller om jag fick komma hem.

Det slutade med att jag fick åka till satan och hämta kabeln. I stan träffade jag Sandra och Jens så de blev lunch på Dagoberts mackbar :D

Sen gick vi till mormor en stund innan vi åkte hem..

Väl hemma i byn åkte vi till mamma som bjöd på nybakat mjukbröd MUMS!


Nu har jag precis betalat Andreas räkningar och ska gå hem igen :)


Jag som bara hade tänkt åka och ge Albin vaccin och sen ta de lugnt resten av dan :p

Så kan de gå ;)

Av Maria Ek - 26 juni 2012 07:43

Idag ska Albin få sitt 5 månaders vaccin stackaren.. Hoppas han inte blir så dålig av det.

Av 3 månaders vacciner fick han bara lite feber. Han hade inte ont eller så efteråt. Får hoppas att det är samma nu då.. 

Håller tummarna för att han inte får så ont då hon ger han vaccinet..

Av Maria Ek - 25 juni 2012 13:07

Igår kväll testade jag spritsa några muffins med grädde. Hittade en grädde på coop som var luftig och fast.

Nu ska jag bara smaksätta den med något så blir det ännu roligare:)


   

Av Maria Ek - 25 juni 2012 11:54

Idag var sövningen inte alls kul.. han var väldigt trött, så tänkte att de här kommer gå fort, men inte de.. 

De tog 50 minuter!! Fy fasiken.. Längsta sövningen någonsin.. Han bara grät och grät.. Vanligtvis brukar han inte amma nu, men idag var det bara det som dög. Så fort han tappade gräppet om bröstet så började han gråta hysteriskt :( Aja nu sover han iaf.. Hoppas han sover länge och vaknar på en bättre sida :)

Presentation


Jag är mamma till Albin som föddes 29 Januari 2012. Jag är förlovad med Ante Olesen sedan 15 Januari 2010.
Vi bor i en 2 våningsvilla i Niemisel tillsammans med våran hund Tyra och våran katt Mimmi.

Jag hade tänkt skriva lite om mitt liv som mamma. Se

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards