Alla inlägg under juli 2012

Av Maria Ek - 31 juli 2012 16:02

Vi har fullt med små grodor på tomten :) Ganska söta är dom ändå.. Sen har vi massvis med getingar och blindingar men dom är inte alls lika söta fy fasiken vad jag längtar till dom dör.. Urs, man hinner inte vara ute ens 2 minuter så surrar dom kring en.. Jag blir tokig.. Okey om dom inte bits (vilket dom inte hunnit än så länge) men när dom gör de så  tar dom juh med sig hur mycke som hellst.. Blir juh värta kratern där dom har bitit AJ!! (okey kanske överdriver lite, men ont gör det iaf) Bara dom låterbli oss så är jag glad :D 


Här är en av våra små grodor =)


 

Av Maria Ek - 31 juli 2012 15:55

Eller ja.. Måååånga har de blivit.. Jag har bakat till när ante fyller år och till Albins dop. De blev 72 mockarutor och 48 muffinsar.. Då är det bara resten kvar ;) Men nu är det klart iaf :D

 

Av Maria Ek - 30 juli 2012 09:00

Äntligen är de sista veckan ante jobbar :D På onsdag får han semester :D Som vi längtar =)

Av Maria Ek - 29 juli 2012 22:23

.. Sitter och kollar på gamla bilder. Mycke har hänt på 6 månader... hihi =)


Från de här... till..

  


..dehär.. :D Så underbart :D

  

Av Maria Ek - 29 juli 2012 14:58

Grattis på 6 månaders dagen =)

Tänk vad tiden går fort. Det känns som att vi kom hem från BB för inte allt så länge sen men ändå känns det som att du alltid har funnits här :)


Mamma och Pappa älskar dig otroligt mycket   


   

Av Maria Ek - 29 juli 2012 13:27

Idag har jag en skräpdag, orkar inte göra nå.. men sånna dagar måste man också få ha.. :P

Albin är också trött idag, han brukar sova 1-1,5 timme men han har sovit 2,5 timme nu :P

Tror jag ska gå och väcka han på en stund så inte dagen blir så konstig :P

Av Maria Ek - 26 juli 2012 10:26

Igår var jag till stan och inhandlade lite grejer till Albin bland annat en flaska för 6 månader och uppåt. Så igårkväll prövade jag ge han lite godnattvälling igen och ammade han. Det var lite småläskigt att äta ur flaska, de kom juh så fort... Men han åt det och de såg rätt gott ut =) Han ammade till han somnade i famnen på mig, så jag la ner han i sängen och han sov som en klubbad säl :P Han vaknade just efter 1 och ammade lite, sen somnade han om till 6,30 och åt lite till, sen somnade han till kl 9! Så himla skönt. Kändes värkligen som att jag behövde få sova=) Så idag blir det att inhandla mer välling =)


Mammas lilla kille börjar bli stor nu   



Av Maria Ek - 25 juli 2012 09:12

Nätterna har börja bli ganska jobbiga nu.. Albin vaknar ungefär varannan timme och skriker. Så igårkväll testade jag ge han lite godnattvälling vilket resulterade i att han blev pigg och låg och skrattade till kl 23 sen kräktes han två gånger. Så ikväll tror jag inte han får välling faktiskt:P Vi får väll se :P

Haha.. 

Presentation


Jag är mamma till Albin som föddes 29 Januari 2012. Jag är förlovad med Ante Olesen sedan 15 Januari 2010.
Vi bor i en 2 våningsvilla i Niemisel tillsammans med våran hund Tyra och våran katt Mimmi.

Jag hade tänkt skriva lite om mitt liv som mamma. Se

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards