Alla inlägg under maj 2012

Av Maria Ek - 31 maj 2012 22:00

Här är några av muffinsarna jag har gjort, inte så fina.. Men så goda dom blev! :)


Recept:


Muffins

100g smör, smält

1 dl mjölk

2 st ägg

0,5 dl farinsocker

5 msk oboy chokladpulver

3 tsk vaniljsocker

1 tsk bakpulver

3 dl vetemjöl

1 dl socker


Ugnen ska vara på 225 graver.
Tillagning
Vispa ägg och sockret, äver farinsockret.
Smält smöret och blanda i mjölk.
Blanda alla torra ingredienser.
Blanda i resten och rör om. Häll i muffins formar. Grädda i ca 10min
Philadelphiafrosting med vanilj
60 g smör, rumstempererat
100 g philadelphiaost
300 g florsocker
1 tsk vaniljsocker
Häll allt i en bunke och vispa med elvisp tills det blir en slät och fin frosting.

   

Av Maria Ek - 30 maj 2012 17:56

Förra veckan köpte jag nya byxor åt han, och köpte en boddy på en köp & säljgrupp på facebook..

Igår fick jag boddyn så fin han blev i sina nya kläder:D


 

Av Maria Ek - 30 maj 2012 17:50

Min älskade Ante kom hem med blommor åt mig idag :D han glömde att det var morsdag i söndags :) Så söt han är:)


I morgon (om jag inte blåser bort) ska jag plantera dom :D




   

Så här gick de för mina blomfrön som jag har glömt bort.. :P Ojdå ;)

Av Maria Ek - 30 maj 2012 12:49

Igår fick jag mitt dekorationskitt.. Så nu har jag bestämmt mig för att lära mig göra dekorationer till tårtor..

Jag sökte på google och hittade ett recept.. slängde ihop smeten och hävde ner de i en av spritspåsarna, på med spritsen förväntannsfull över att se hur de ska bli.. De ser juh så enkelt ut, och i mitt huvud är jag redan proffs ;)


Försök nr 1. Jag tar i som ett djur för att få ut nå ur spritsen och inser att mitt lindade pekfinger är i vägen.. Arg..  Aja, jagb försöker igen... Men guuuuuud va tungt de går... Läser receptet igen och inser att jag kanske behövde mer vetska i smeten... Tar bort spritsen och tömmer ut påsen igen och blandar i mer vetska, sen tillbaka med allt i påsen igen och på med spritsen.


Försök nr 2. Här sitter jag ochska försöka göra rosor med ett stukat pekfinger som är stadgat med en pinne och lindat... Irriterande.. Försöker att spritsa i alla fall med den nya smeten..

Lasgom kletig är förväntan hög. Jag tar ett stadigt grepp om påsen och börjar trycka ut smeten genom spritsen.. PANG!!! Påsen sprack! jag har smet i pannan och på köksgolvet.. ÅÅHHHH.. irriterad börjar jag bli nu.. 

Aja torka upp allt från golvet och tvätta ansiktet.. bara att göra om göra rätt..


Försök 3. Kom just ihåg att jag hade fått något tips av älskade Pia så jag går in på facebook och kollar hennes recept.

1 äggvita och floursocker till de blir en lagom konsistens..  Ok, kastar allt jag har gjort hitils och prövar hennes iställe.. genast känns de bätte... 

Sliter av pinnen och tejpen från mitt lindande finger (lite smått irriterad på det nu) 

Nu blir det att pröva göra några rosor..

 

Fin fin för att vara första gången.. (eller 3:e beroende på hur man ser de ;) )


   

Testade göra lite olika grejjer.. nu blir de träna som gäller:)


(I morgon, kanske, då mitt pekfinger inte värker så mycke ) :)

AJ!

Av Maria Ek - 29 maj 2012 19:59

De ska inte vara möjligt att vika sig så här mycke... Albinm ligger i Antes knä och suger på sina tår.. :P


 

Av Maria Ek - 29 maj 2012 11:38

Albin har blivit väldigt van att sova i vagn mitt på dan då jag passar på att vara ute och grejjsa på medan han sover. Så nu när det är väldigt blåsigt ute så söver jag han inne vilket inte har varit lätt.. Igår höll jag på en timme innan jag gav upp... Men hela dan igår var jobbig för Albin, han var jätte gnällig och ledsen hela dan igår.. 

Idag tog de kanske 20 sekunder att söva han.. Så otroligt skönt.. Så nu har jag hunnit städa lite och nu ska jag äta lunch.. blir våfflor idag :)

Av Maria Ek - 29 maj 2012 08:32

Idag blir min älskling 4 månader. Tiden går så fort, idag är han jätte glad han sitter och leker i babygymmet och det sprätter i kroppen på han av bus och glädje:)


 

Av Maria Ek - 28 maj 2012 13:22

Albin har inte alls velat sova idag.. Han vaknade halv 8 och har inte sovit sen dess men varit skit trött.. Han har somnat till i min famn, men så fort jag har lagt ner han har han gråtit och skrikit enormt mycke.. :( 

Men då tog vi en dusch tillsammans och sen fick han mat och somande som en sten:) Hoppas han sover länge nu så han kan ta igen de han inte har sovit idag:)

Presentation


Jag är mamma till Albin som föddes 29 Januari 2012. Jag är förlovad med Ante Olesen sedan 15 Januari 2010.
Vi bor i en 2 våningsvilla i Niemisel tillsammans med våran hund Tyra och våran katt Mimmi.

Jag hade tänkt skriva lite om mitt liv som mamma. Se

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards