Alla inlägg under maj 2012

Av Maria Ek - 21 maj 2012 22:57

Nu har jag och Ante beställt inbjudningskort till Albins dop.. Men oj vilken tjorvig sida.. De tog väll ca 1½ timme att fixa kortet och välja vilken typ av kort man ville ha, om man ville ha nå mer ex pennor, kepsar nyckelringar mm.. En hel massa skit var de..

Men nu är de beställt.. Så nu är det bara vänta :D

Av Maria Ek - 21 maj 2012 11:17

Jag känner mig som världens telefon terror meniska, tur att det inte är till samma person jag ringer..

Jag har ringt till BVC och fått en tid för kontroll på Albin se så han växer som han ska :)

Sen ringde jag kyrkan och Polisen. 

Jag hade inte så mycke uppgifter att ge till polisen angående blocket mailet jag fick.. Men jag lämnade det jag hade iaf..  men det är lika roligt varje gång man säger vilken ort man bor på.. Ungefär samma reaktioner varje gång "Va vad sa du?" eller "kan du bokstavera det där" :P Haha.. Vi borde nog ändra namn på våran lilla by :P

hihi

Av Maria Ek - 21 maj 2012 08:33

Äntligen är solen här igen.. Den har varit borta nästan hela långhelgen... Typiskt.. Aja de blir väll ut och hitta på något idag... Jag ska iaf hänga ut en maskin tvätt.. Tycker tvätten blir helt annars när den får torka ute :) 

Härligt härligt :)

Av Maria Ek - 20 maj 2012 23:27

Varför sitter man uppe så länge så man inte orkar gå och lägga sig?? Man blir juh inte precis piggare av att vänta en stund till?!? Konstigt de där.. Nu ska jag iaf masa mig iväg och borsta tänderna.

Hoppas de blir en bättre natt inatt utan dumma drömmar =)


God natt på er

Av Maria Ek - 20 maj 2012 13:24

Jag har blivit utsatt för bedrägeriförsök.. Fick ett mail från "blocket" att dom hade råkat dra för mycke pengar då jag hade betalat en anons jag har lagt in. För att få tillbaka mina pengar skulle jag trycka på en länk och fylla i mina uppgifter så skulle jag få tillbaka pengarna. 

Jag skickade ett mail till Blockets kundkänst för att kolla så det stämde. Vi kollade våra konton så dom hade dragit för mycke.. Och nej de hade dom inte gjort..

Fick svar från kundkänst att det var bedrägeriförsök och både dom och jag skulle polisanmäla det hela.


Så får ni ett mail av blocket så är det mest troligt bedrägeriförsök.. Mailet och länksidan ser exakt ut som blockets.. Men det är inte det... Varning Varning...

Av Maria Ek - 20 maj 2012 11:17

De blir inte att vara ute idag då de ser ut att börja regna när som hellst.. :( Aja, vi får väll hitta på något här inne då.. Det finns alltid saker att göra fast man inte alltid har lust eller ork att göra de:P

Tänk om tvätten skullle kunna tvätta, torka och vika in sig själv i skåpen.. Helt underbart.. men men.. till det uppfinns en sån maskin får man väll fixa det själv..

Av Maria Ek - 20 maj 2012 08:38

Urs vaknade inatt vid 4 av att jag var så arg så jag nästan grät, pulsen var väll uppe i 4000 slag/ min kan jag tänka mig.. Jag drömde att Jag och Ante var och hälsade på någon.. Vet inte riktigt vem de va o vi sitter några stycken i hans soffa o snackar då de plötsligt ringer på dörren.. Då är de hans granne  som håller på vispa marsansås och kommer in och sätter sig i soffan beredvid mellan Ante och den här kompisen vi var hos, och fortsätter vispa..

Ante tycker den här tjejen är skitsnygg o kan typ inte slita blicken från henne..

Aja, de va väll inte de värsta tänkte jag.. Men när den där tjejen ser de så börjar hon hälla marsansåsen över hennes bröst.. O då jäkar gick Ante igång.. Helt sjukt...  och hon slutade inte... Slutar typ med att jag slår henne över käften och slänger ut henne och när jag ska gå in till dom andra så är vi på skolgården i byn och Ante kommer utspringandes från matsalen (jag är på väg därifrån med raska steg) och han skriker "förlåt förlår älskling, men du har inte lika fin kropp som hennes. Hennes var juh fast och fin.. Inte för att din är ful eller så..." Och där vaknar jag

Fy fasiken.. Var så arg så hade Ante sagt Bu då jag vaknade hade han nog åkt på en smäll.. :P


Konstigt de där med hur drömmar kan utväcklas och påvärka en så man vaknar skitförbannad eller ledsen eller glad... Hade ibland varit kul o veta vad sina drömmar betyder.. :P


Aja nu blir det att leka med Albin och invänta att ante vaknar sen ska vi ut och fixa till gården så vi kan så nå gräs :D

Av Maria Ek - 18 maj 2012 22:01

Jag och Ante sitter i soffan och ser på tv. Vi drog soffbordet närmare oss för att lättare nå godiset och vad händer?? Jo de säger knak i benen på soffbordet. Det har varit halvtrasigt ett tag.. Men nu är det jätte trasigt :s 

Så nu är det bara kolla blocket eller Ikea och köpa nytt :)

Presentation


Jag är mamma till Albin som föddes 29 Januari 2012. Jag är förlovad med Ante Olesen sedan 15 Januari 2010.
Vi bor i en 2 våningsvilla i Niemisel tillsammans med våran hund Tyra och våran katt Mimmi.

Jag hade tänkt skriva lite om mitt liv som mamma. Se

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards