Alla inlägg under januari 2013

Av Maria Ek - 31 januari 2013 10:16

Dumma dumma skor som ger mig världens skoskav! Aja bara sätta på ett plåster då... :(

Av Maria Ek - 29 januari 2013 06:19

Jag kan inre riktigt fatta att för exakt 1 år sen gjorde vi oss i ordning för att åka in till bb. Vattnet gick 05.00 men kag hade infa värkar så dom bad oss ära frukost och komma in kl 7 för en ctg kurva. Hadde då fortfarande inga värkar så vi gick åka hem. Påväg hem kom 1 värk men vi struntade i den, den var så liten. Väl hemma gick vi och la oss igen men jag kunde inte somna, fick mer o mer ont i ryggen och tryck över magen så kag tog en varm dusch. Sen gick det rätt fort då värkarna satte igång. Vi åkte in igen kring 10 så vi var på förlossnongen kring 11tiden hade då starka värkar var 3e minut ungefär. När jag kom in var jag 9cm öppen. 13.35 kom han ut till världen! Helt otroligt!
På något sätt känns det som att gan alltid har funnits, man kommer inte riktigt ihåg "livet" före han kom till..
Nen på något sätt känns det som att vi kom hem från BB för bara någon dag sen...

Grattis på 1års dagen Albin <3 mamma och pappa älskar dig mest över allt annat. Du är vårat allt <3

Av Maria Ek - 29 januari 2013 06:19

Jag kan inre riktigt fatta att för exakt 1 år sen gjorde vi oss i ordning för att åka in till bb. Vattnet gick 05.00 men kag hade infa värkar så dom bad oss ära frukost och komma in kl 7 för en ctg kurva. Hadde då fortfarande inga värkar så vi gick åka hem. Påväg hem kom 1 värk men vi struntade i den, den var så liten. Väl hemma gick vi och la oss igen men jag kunde inte somna, fick mer o mer ont i ryggen och tryck över magen så kag tog en varm dusch. Sen gick det rätt fort då värkarna satte igång. Vi åkte in igen kring 10 så vi var på förlossnongen kring 11tiden hade då starka värkar var 3e minut ungefär. När jag kom in var jag 9cm öppen. 13.35 kom han ut till världen! Helt otroligt!
På något sätt känns det som att gan alltid har funnits, man kommer inte riktigt ihåg "livet" före han kom till..
Nen på något sätt känns det som att vi kom hem från BB för bara någon dag sen...

Grattis på 1års dagen Albin <3 mamma och pappa älskar dig mest över allt annat. Du är vårat allt <3

Av Maria Ek - 27 januari 2013 15:44

Mormor, morfar, gammel farbror, moster sandra och jens har nyss varit här och firat albin :) han gick duplo klossar, en bilar matta, och kläder :) han fick också äta tårta... Så gott det var :)

Här är en bild på hans ett års tårta :)


Av Maria Ek - 26 januari 2013 08:05

Det har Albin haft inatt.. Stackars liten plutt... På morgonen hade han 39,1 i feber och gnällig men han lyckades somnade om i min famn och har fått sova mellan mig och ante en stund :) mysigt som bara den, fast man själv inte sover. Aja sålänge Albin sov och slapp ha ont så är jag nöjd:)

Såhär ser han ut på sina små ben.. Ajajaj.. :(

Av Maria Ek - 25 januari 2013 19:38

Albin sover, den lilla stackaren har feber efter sprutan:( hojja... Hoppas han sover gott inatt så han mår bättre i morgon :)
För våran del blir det coca-cola, godis och en bra film:)

Av Maria Ek - 25 januari 2013 13:30

Albin har varit på 1års kontrollen idag och fick vaccin. Kontrollen gick jätte bra och han fick godkänt :)
När han fick sprutorna skrek han och grät lite.. Men de gick snabbt över..
Besöket tog kanake 10 minuter totalt... Väldigt snabbt... Nu är det bara vänta och se om han får feber.. Jag tycker han börjar kännas varm... Men vi får väll se...


Han väger 11820gram och är 77cm lång och har ett huvudomfång på 48cm =)

Av Maria Ek - 25 januari 2013 13:25

Nu har jag införskaffat mig 2par jeans :) träffade även på Elin och Axel på young line:) vi får väll se vad ante säger om dom nyakläderna... Om han nu märker någon skillnad ;)

Presentation


Jag är mamma till Albin som föddes 29 Januari 2012. Jag är förlovad med Ante Olesen sedan 15 Januari 2010.
Vi bor i en 2 våningsvilla i Niemisel tillsammans med våran hund Tyra och våran katt Mimmi.

Jag hade tänkt skriva lite om mitt liv som mamma. Se

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards