Alla inlägg under december 2012

Av Maria Ek - 29 december 2012 10:31

Igår gick jag veta att jag klarade matten!! ÄNTLIGEN!! Fan vad skönt att veta att jag aldrig mer behöver läsa matte :D

Av Maria Ek - 24 december 2012 21:38

Idag har Albin firat sin första jul :) tomten var inte så läskig men han var ändå lite skeptisk :p
Han har ätit jätte mycket mat så den var också godkänd och nu har han lekt med alla julklapparna:) vlev lite sen kväll... Men det är juh bara jul en gånd om året :)
Jag och ante har också haft en jätte bra dag med supertrevligt sällskap, underbart god mat och fina julklappar :D

Av Maria Ek - 21 december 2012 14:55

Idag skulke det vara jordens undergång men tror fasiken det är min undergång idag. ALLT går åt helskottas idag. Albin vaknade 06,20 och var glad ett tag. Efter frukosten busade han på ordentligt sen har han dag varit jätte grinig han somnade igen vid 11 och jag somnade igen kring 11,30!! Jag brukar aldrig sova middag! Sen vaknade jag igen 12,35 shit!! Bara upp o hoppa och väcka albin så han kan sova inatt.. Byter om på han och börjar tina köttfärs så han kan få nå lunch.. När maten väl är klar vill han ha??? Nä!! Han var inte alls sugen på mat. Aja nu är det full fart på han igen.
Hag tänkte då göra kola istället. Läser recept blandar och börjar koka.. Vad händer om inte de börjar lukta bränt och de ryker som fan så jag börjar vispa fortare tänkte om det höll på bränna fast i botten..
Efter ca 10 sekunder ryker de så jag ser inte kastrullen, fläkten är på max och det är en smågg inne.. Så jag tar kastrullen med mig ut på bron så den får ryka av sig där istället medan hag säger ett par välvalda ord.. När det har slutat ryka tar jag med mig "kolan" in och ska skölja ur pannan..
Då får hag koladmeten på armen! AJ!
Kolan skulle koka 15-30 minuter... Den fick koka 4!!
Tror jag ska ringa mamma! :p

Av Maria Ek - 14 december 2012 20:16

Måste bara säga stort tack till alla som har hjälpt mig att ta mig igenom matten.. Jag har så otroligt svårt för matte, inte ens studievägledaren trodde att jag skulle ta mig igenom det, men här är jag idag och har gjort Nationella provet. Jag hade aldrig tagit mig såhär långt om det inte vore för erat stöd och eran hjälp.


Störst tack måste jag ändå säga till Kamilla som har hjälpt mig dygnets alla timmar många många gånger, utan dig hade det här varit omöjligt. 

Och såklart till Ante som har tagit hand om Albin och stöttat mig igenom de här =)


Nu kanske det låter som att jag har övervunnit canser eller vunnit nobelpris men jag har aldrig haft lätt för teoretiska saker och allra minst matte, jag fick just precis Godkänt i matte A och gav mig ändå in i att göra matte B. När jag förklarade min situation för studievägledaren så trode han inte att jag skulle klara av matten, men jag kunde ge det ett försök om jag ville.. Och det gjorde jag.. Klarade mig ända till Nationella provet, så nu är det bara att invänta betygen och hoppas verkligen att jag får ett Godkänt <3

Av Maria Ek - 14 december 2012 16:47

Ställ dig frågan...

Vill du ha svenska flaggan på dina kläder/assesoarer?

Vill du ha tre kronor på dina kläder/assesoarer?

Vill du sjunga nationalsången på SVERIGES nationaldag?

Vill du äta nogger en varm sommardag?

Tycker du om nygjorda negerbollar?

Äter du pepparkakor till jul?

Tycker du om den svarta dockan i kalle Ankas julafton som säger "hey mama"?

Tycker du om alla leksaker som går in i tomens säck i kalle Ankas julafton?

Har du en Svensk flagga på din tomt/hus/båt/sommarstuga?

.... Är du svensk??


Svarade du ja på någon av dessa frågor?? Välkommen i klubben.. Du är rasist! 


Allvarligt, hur långt ska det gå?? De där var bara en väldigt liten del av allt taffs och tjorv som pågår.. Less!!!

Av Maria Ek - 14 december 2012 06:46

Idag gäller det, och jag har bestämt att jag ska klara provet! ;p sen är juh kanske inte odsen på min sida idag...
Sovit gott - Nej, har vaknat ungefär 1 gång i timmen (rädd att försova mig)
Har albin sovit hela natten - Nej (han har vaknat några gånger inatt)
Är vädret på min sida - Nej (det har snöat skitmycke så ante är ute och skottar så jag inte kör fast på gården)
Ville albin ha en lika enkel morgon som alltid? - Nej (han beslutade sig för att vakna kl 5 och inte 7)
Men annars går det bra än så länge:p

Av Maria Ek - 13 december 2012 14:24

Nu är det förhoppningsvis sista dagen jag pluggar matte.. Någonsin!! Hatar matte.. I morgon är det nationella prov från 8.15-12.15 så får verkligen hoppas att kag klarar det. Jag har suttit nu i ca 5 timmar och repeterat och går det som det har gått udag så får jag godkänt.. Men man vet aldrig.. Hips vips får man total blackoute o glömmer allt.. Lite nervis är man men nu måste jag göra nå annat ett tag innan jag sitter i ett hörn med tvångtröja och mummlar mattetermer :p

Av Maria Ek - 9 december 2012 19:54

Känns som att dagen har varit en vecka lång... Jag har hunnit plugga lite, skotta snö, lekt med albin, städat, mamma och pappa har varit hit, lagat klyftpotatis och fläskfie till middag och storkok med kräm åt albin :)

Plus att han har haft en tuff dag idag.. Tror han vill vara modigare än han klarar sv idag.. Han har slagit i läppen så han blödde och gick fläskläpp... Nu har han bara ett blåmärke och är lite snåsvullen.. Sen har han ramlat många fler gånger idag då han ska vara modig :p aja han lär sig gå och då får man räkna med att man ramlar ibland :)

Presentation


Jag är mamma till Albin som föddes 29 Januari 2012. Jag är förlovad med Ante Olesen sedan 15 Januari 2010.
Vi bor i en 2 våningsvilla i Niemisel tillsammans med våran hund Tyra och våran katt Mimmi.

Jag hade tänkt skriva lite om mitt liv som mamma. Se

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards