Alla inlägg under maj 2012

Av Maria Ek - 10 maj 2012 20:29

Jag och Ante kollar på Lets dance. Albin tyckte det var tråkigt och somnade i Antes famn:)

 

Av Maria Ek - 10 maj 2012 13:22

Jag och Albin har varit ute en stund och skottat lite grus/ Sand som blev sen dom borrade brunnen. Nu klockan ett skulle han egentligen ätit, han vaknade och gnällde lite så jag tog in vagnen, men han somnade om. 

Jag klädde av han i hopp om att han skulle vakna.. Men inte de.. Aja han får sova en stund till  :)  

Av Maria Ek - 10 maj 2012 08:43

Inatt har vi sovit som grisar känns det som:)

Jag har då sovit väldigt gott.. Idag blir det nog att baka t-kakor om jag orkar hade behövt städa också... 

Men dagen är juh lång så jag hinner nog båda :)

Om bara Albin tillåter det.. ;)

Av Maria Ek - 9 maj 2012 21:21

Natten till idag sov jag jätte dåligt.. Kändes som att jag inte hade sovit utan bara legan och blundat. Jätte jobbigt.. Hoppas jag får sova bättre inatt och att Albin sover bra, jag är helt slut..

Men men, nu blir det att gå och borta tänderna


Natti natti :)

Av Maria Ek - 9 maj 2012 21:14

Den här veckan testar vi lite möjliga olika recept. Jag är så less på det gamla vanliga vi äter hela tiden.. 

Så i måndags blev det Makaronilåda, igår var det filégryta med ananas och idag var det heta kycklinglår.

Vi bytte ut låren mot filéer, men fy fasikens vad äckligt recept. Urs... Blev riktigt besviken, Ante åt det, men jag kunde bara inte äta det.. Fy vad vidrigt det var.. Jag skrapade bort alla kryddorna från kycklingen och tog bort all sås för att alls kunna äta det.. Men ändå smakade det illa... Fy, aja nu har vi testat det så får se vad det blir i morgon..

Av Maria Ek - 9 maj 2012 18:00

Nu har vi äntligen fått pelletskaminen såld :D Oj så skönt att bli av med den. 

Pengarna kommer gå till isolering på huset så vi slipper ha -9 på innervägger i trappen till vinter.. 

Urs så kallt det var i vintras.. 


Nu är det bara se om man kan få sålt nå mer onödigt vi har i bodan och uppe som vi inte använder eller visste att vi hade ;) Blir att försöka sälja bort lite grejs på Niemiseldagen :)

Av Maria Ek - 9 maj 2012 09:39

Urs vilken natt.. Känns som att jag inte har sovit alls, utan bara legan och blundat.. Första gången jag "vaknade" tänkte jag kliva upp och käka frukost med Ante, han skulle väll ändå upp snart.. Men då var klockan 23,50!! 

Andra gången jag "vaknade" var jag jätte less på ligga i sängen och hoppades att klockan skulle vara mycke,

men då var den bara 3.. Urs.. kändes som att natten aldrig skulle ta slut..


Aja, hoppas man orkar med dagen iaf så man inte blir som en zombi..

Av Maria Ek - 8 maj 2012 19:32

Filégryta med ananas


 


4 port


500g fläskfilé

½dl tomatpuré

½dl soja kinesisk eller japansk

1½dl vatten, 1dl ananas spad

2msk vinäger

1 gul lök

1 burk ananas (240g)

ca 15 cm färsk gurka

salt och peppar


1. Skär köttet i ca 1 cm tjpocka skivor

2. Blanda tomatpuré, soja, vatten, ananasspad och vinäger i en kastrull.

koka upp såsen.

3. Skala och hacka löken. Rör ner den i kastrullen.

4. Lägg ner köttet i den kokande såsen. Koka ca 5 minuter.

5. Skär ananasen i bitar. Skala gurkan och dela den på längden.

Gröp ur kärnorna med en sked. Skär gurkan i halvmånar.

Tillsätt ananasbitarna och gurkan.

6. Ge grytan en uppkok och smaka ev av med salt och peppar.

7. Servera med pasta eller ris.

Presentation


Jag är mamma till Albin som föddes 29 Januari 2012. Jag är förlovad med Ante Olesen sedan 15 Januari 2010.
Vi bor i en 2 våningsvilla i Niemisel tillsammans med våran hund Tyra och våran katt Mimmi.

Jag hade tänkt skriva lite om mitt liv som mamma. Se

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards