Alla inlägg under maj 2012

Av Maria Ek - 8 maj 2012 12:22

OJ oj så härligt det är ute idag. Jag har varit ute sen halv 10 och krattat.. Vilken skillnad det blir :) Måste ta en bild på lövhögen innan den brinner upp :) 

Nu har jag och Albin lunch inne. Min lunch består idag av skorpor och en banan och så klart saft :)

Albins lunch består av mjölk ;) Tänk att dom aldrig blir less smaken..

Hade jag ätit samma mat flera gånger i rad i flera månader hadde jag blivit ganska less.. :P

Av Maria Ek - 7 maj 2012 20:08

14 veckor och surrar hela tiden =)


 
Av Maria Ek - 7 maj 2012 13:40

Nu har jag Tyra och Albin varit på promenix till Albins gammel farmor och gammel farfar. Dom är så söta:)

Men oj oj oj vad varmt det är ute.. Känns konstigt att det snöade för 2 dagar sen och idag är det sommarvärme.. 

Lite svårt att klä Albin bara..

Av Maria Ek - 7 maj 2012 08:39

God morgon god morgon. Inatt har albin surrat nästan hela natten...

Han började sin pratstund klockan 12 inatt, sen har han växlat mellan sovit och pratat hela natten.

Fy vad trött man kan vara.. 



Av Maria Ek - 6 maj 2012 10:35

Vad är detta? När jag vaknar så är det alldeles vitt ute och det snöar... Jahap bara plcoska fram sparken och snö björnen igen då ;) Tur att vi inte har bytt till sommardäck än.. 

Av Maria Ek - 5 maj 2012 13:12

Idag är den en sån här dag då man inte orkar göra något alls... Jag har slagit igång en maskin tvätt och Ante har satt igång en maskin med disk, det är allt vi har gjort hitils idag.. Tror inte det kommer bli så mycke mer gjort heller..

När jag vaknade på morgonen så snöade det!?!?!? Tänk att det är Maj nu.. Men det känns som slutet av Mars eller nå sånt.. Konstigt de här.. 

Av Maria Ek - 4 maj 2012 22:04

Idag var vi hos min mormor. Hon är så himla söt :) Vi käkade hamburgare vilket hon aldrig hade gjort förut sen spelade vi alfapet och fia med knuff. ;D Hamburgaren tyckte hon var jätte god. :)

Inte för att skryta eller så men jag vann i fia med knuff, så man är väll bäst :)


När vi ändå var i stan köpte jag 3 öl åt han till fredagsmyset. 

Vi såg på en film och käkade godis och han drack sina öl och jag drack Guldus

Så mysigt så:)

Men vi fick ta en paus och natta Albin.

Stackaren har feber så han är lite tröttare än vanligt. Men annars märker vi inte av att han har fått vaccinet. Jag trodde att han skulle bli jätte grinig och jätte hög feber. Men vi har väll haft tur. 


Nu ska vi gå och lägga oss. Hoppas han sover länge i morgon så vi får sova ut:)

Av Maria Ek - 4 maj 2012 09:24

Igår fick Albin sitt 3 månaders vaccin. Jag har hört att dom kan få jätte hög feber och bli jätte gnälliga. Så jag har fasat lite för hur natten skulle bli.. Men han har sovit som en stock. 

Klockan 3 vaknade han och var hungrig, tog tempen på han då som visade 38,3 så han fick en ipren och mat och sen somnade han igen och vaknade 8,30 nu på morgonen :D Så underbart :D

Det märks inte att han har fått vacinet, han har inte ont, han är inte grinig eller nå sånt. Bara lite feber.. Men det kan vi stå ut med :D


Idag blir det att hälsa på gammel mormor :)

Presentation


Jag är mamma till Albin som föddes 29 Januari 2012. Jag är förlovad med Ante Olesen sedan 15 Januari 2010.
Vi bor i en 2 våningsvilla i Niemisel tillsammans med våran hund Tyra och våran katt Mimmi.

Jag hade tänkt skriva lite om mitt liv som mamma. Se

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards