Alla inlägg under augusti 2012

Av Maria Ek - 18 augusti 2012 19:13

Nu pajade min mobil telefunk.. :( Eller vad som nu har hänt me den.. Den brukar självlaga sig själv efter ett tag.. Så vi får väll se om den gör de den här gången också.. Halva toutchen har pajat, vilket gör att jag inte kan låsa upp telefonen :(

Tur att alla bilder och nummer inte är sparade på telefonen.. :)

Av Maria Ek - 18 augusti 2012 18:07

Jag har inte skrivit något på evigheter känns de som.. Men vi håller på renovera här hemma, för ovanlighetens skull... känns som att vi inte gör annat än att fixa så vi klarar vintern... :( 

Nu har vi fått klart:

Brunnen - Fast det är jätte mycke järn än så vi får hämta vatten till Albin hos mamma och pappa.

Jordvärmen -  Vi har skrivit papper på att vi får ha jordvärmeslingorna på en annan tomt... och fixat till där vi har grävt ner den.

Och nu håller vi på tillägsisolera golvet nere. 


Så till vintern ska vi nog ha mer än +16 inne OCH vatten!!! Coolt.. Oj så bortskämda vi kommer bli :P 


Här är lite skruvar som satt i en list i vardagsrummet!! Det satt även spik och mjukfog. Hade de kommit en tornado så hade då inte listerna lossnat från huset.. Garanterat hade resten rasat, men listerna hade då suttit kvar i väggarna!! :P


 

Av Maria Ek - 12 augusti 2012 21:57

Här är dopfikat som jag fixade. Sen gjorde mamma smörgåstårta och kolakakor och Sandra gjorde 3 tårtor =)

Tack för hjälpen =)


       

Av Maria Ek - 12 augusti 2012 21:54

Nu är Albin döpt. Allt har gått jätte bra och han varit glad och pigg hela dagen :D 

Prästen skrattade han åt när han sjöng och när prästen satte vatten på Albins huvud så ville han ta mikrofonen från prästen   


Tack alla för att ni var med och delade den här dagen med oss :D


   

Av Maria Ek - 12 augusti 2012 08:12

Idag ska Albin döpas =D Så nu blir det att fixa i ordning det sista och göra både oss och han färdig inför dagens stora händelse =)

Igårkväll bakade jag, Ante och Andreas klart det sista =) Tack för hjälpen underbara ni =)

Vi blev klar kring 12 inatt :P 

Albin hade en väldigt konstig natt.. Vi la han kring 8,30 då var han jätte trött och bara grinade sen vaknade han kring 9 och åt igen.. Sen vaknade han kring 10 och var hur pigg som hellst.. Och sen tror jag vi lät lite väl mycke i köket.. Så han fick komma upp igen och vi la han igen kring 11.

Men han har sovit HELA natten igen.. 2:a dagen i rad nu :D Trots att det inte blev så lång natt.. Men ändå =)


Nu ska jag gå och göra i ordning allt =)

Av Maria Ek - 6 augusti 2012 21:40

Jag höll på göra lite barnmat åt Albin, Så han fick suga på en morot medan han väntade :) Så söt han är :D


 

Av Maria Ek - 6 augusti 2012 11:46

Nu har nedräkningen börjat =) 6 dagar kvar till Albins dop. Idag har prästen varit här så vi har planerat dopet =)

Så kul de ska bli :)


Nu är det bara fixa tårtorna och handla lite så är allt klart sen :D


Av Maria Ek - 2 augusti 2012 11:53

...Bang och smutsen ÄR väck! Oj vad de stämmer. Vi har väldigt järnrikt vatten just nu så det blir gult i toan och i duschen.. Inte vidare frächt då de ser ut som kiss! Urs.. O jag har skrubbat med clorin, Mr mussle, Vim.. ja allt jag har kommit på.. Men till sist prövade jag Cilit Bang anti kalk o de funkate :D Äntligen :D


Så har du gul toa eller dusch använd cilit bang :D Underbart!!

Presentation


Jag är mamma till Albin som föddes 29 Januari 2012. Jag är förlovad med Ante Olesen sedan 15 Januari 2010.
Vi bor i en 2 våningsvilla i Niemisel tillsammans med våran hund Tyra och våran katt Mimmi.

Jag hade tänkt skriva lite om mitt liv som mamma. Se

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards